Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

עבודה עצמית/ סיכום המשחק מאת ניר בר

הפועל אלמוג חיפה מסיימת את עשרת מחזורי הפתיחה של העונה במקום השלישי אותו היינו קונים בתחילת העונה, אבל גם עם מעט אכזבה לאחר שקצב צבירת הנקודות נבלם אחרי פתיחת עונה מסחררת ואמש הפסד ביתי ראשון העונה 3:1 מול מכבי תל אביב.

מגמת החזרה למגרשים של אוהדי הפועל חיפה המשיכה ולמשחק הגיעו כ-3300 אוהדים שצבעו את היציע המזרחי באדום.

אלישע בחר לעלות במערך של 5-3-2 בעקבות אילוצי פציעות עם לויטה בשער, מלול מגן ימני וטוויטו מגן שמאלי. טוויטו הציג משחק יציב הכולל עבודת הגנה טובה מסירת מפתח, #1 בקבוצה במספר מאבקים מוצלחים

100% הצלחה בדריבלים (3) ובתיקולים (2) ו-6 חילוצי כדור (#2 בקבוצה).

בהגנה פתחו אנתוני במרכז (#1 בחילוצי כדור ב-2 הקבוצות, #1 במסירות מדוייקות בקבוצה), והבה בצד ימין וקפילוטו בצד שמאל של ההגנה השלים שלישייה.

בקישור אלישע לא ויתר על שלושה קשרים למרות המערך החדש והציב את טאפוקו כקשר אחורי יחיד ושני קשרי אמצע: סרדל מימין עם שער ו-2 מסירות מפתח ופדידה משמאל. מלפנים הוצבו ממן שריגש את כולנו השבוע הוצב בעמדת חצי חלוץ בצד ימין עם המון חופש תנועה ואוז'בולט תפקד כחלוץ יחיד בעקבות פציעתו של תורג'מן.

מנגד מכבי תל אביב עם ברק יצחקי על הקווים זנחה את מערך שלושת הבלמים ממשחקה האחרון ופתחה עם מערך של 4-3-3. מערך שלושת הבלמים אפשר לפרקים עם לחץ גבוה ואגרסיביות שהפתיעו את שחקני תל אביב' אבל מצד שני לדלילות בהתקפה. מכבי תל אביב עלתה לראשונה על הלוח בדקה העשירית. קוואס הרים מימין כדור קרן שפגע בראש של אנתוני ומשם ניתז לשער של לויטה. אותו לחץ גבוה הוליד שתי טעויות של הגנת מכבי תל אביב שלא נוצלו בשל חוסר ריכוז בהתקפה.

המחצית השניה נפתחה כמו הראשונה עם שער מהיר של האורחים בדקה ה-47'. קוואס שלח מסירת עומק לטל בן חיים באגף ימין של חיפה, שפרץ והכניע את לויטה.

בדקה ה-54' אלישע החליט לבצע חילוף כפול בקבוצה: אלישע ויתר על בלם והכניס את טורה במקום והבה יחד עם בוגנים שהחליף את טאפוקו. בעקבות חילוף זה אלישע העביר את הקבוצה למערך של 4-3-3 הקלאסי שלה, כאשר טורה משחק קשר אחורי יחיד, עם פדידה וסרדל קשרי אמצע ושלישייה קדמית שכללה את ממן בכנף ימין ואת בוגנים בכנף שמאל. החילוף שינה את המשחק ומאותו רגע הקבוצה השתלטה על החזקת הכדור משך כל המחצית השניה ואף הגיעה ל-7 איומים אחרי 2 איומים במחצית הראשונה.

כבר אחרי מספר דקות, בדקה 58' טויטו, שוב, הכניס כדור נפלא לפדידה שבעט לרשת החיצונית וחיפה ניסתה שוב עם בוגנים בדקה 65' ועם סרדל בדקה 67 בבעיטה מחוץ לרחבה. בדקה ה-71' שינוי המערך של אלישע הניב שער נהדר. טוויטו, שוב, עם 2 חילוצים טובים השתלט על הכדור, מסר אותו לטורה, שזיהה את סרדל נכנס לרחבה מצד ימין, שלח אליו מסירה נהדרת ומשם 24 באדום כובש את השער העשירי שלו בקבוצה.

בדקה ה-77 שוב שיתוף פעולה נהדר בין שני השחקנים הטובים ביותר של הפועל חיפה על המגרש דודי טוויטו ולירן סרדל כמעט והניב את השוויון. טויטו הרים כדור קרן וסרדל נגח מצוין אך פרץ הצליח לחתום את הניסיון.

דווקא אחרי שיפור ביכולת של חיפה ולאחר שאלישע הימר על התקפה ושלח 6 שחקנים לרחבת תל אביב בקרנות, הקבוצה ספגה שער, כתוצאה מחוסר מזל ולא מיכולת עדיפה של תל אביב-שער עצמי שני של אנתוני שנעל את המשחק

אז מה אפשר לקחת מהמשחק?

# מערך שלושת הבלמים שיפר את משחק הבילד-אפ של הקבוצה, אך מנגד הפחית באופן משמעותי את היכולת ההתקפית של הקבוצה וצמצם באופן משמעותי את משחק המעברים של הקבוצה. מדד ה-XG (שערים צפויים) עמד בסוף המשחק על תוצאה חזויה של 1:1, שניכר שהיתה גם משקפת נכונה את המצב על המגרש אלמלא 2 השערים העצמיים.

# שני המצטיינים: לירן סרדל לוהט, בהופעה נהדרת עם שער שלישי העונה, 4 איומים, 2 מסירות מפתח והמון אופי. דודי טוויטו שומר על היכולת הטובה, שיחק טוב מאוד בהגנה, תמך בהתקפה, השאיר זיעה על הדשא באמצעות 10 מאבקים מוצלחים (#1 בקבוצה) 100%הצלחה בדריבלים, 100% הצלחה בתיקולים ו-6 חילוצי כדור. יופי של משחק לשניהם. עוד ראוים לציון קפילוטו במשחק שקט וטורה שהצליח להשפיע על המשחק עם כניסתו.

# הקבוצה חזרה מהפגרה בכושר ולא מעט פעמים במחצית השניה נצפו הצטרפויות של 4 ולפעמים 5 שחקנים לרחבה של תל אביב.

# אנתוני: לצד משחק טוב ומספר חילוצי כדור שלא רואים הרבה בליגת העל, היה אחראי לשני שערים עצמים כתוצאה מחוסר מזל. כולנו יודעים מה היכולת הרגילה של אנתוני. שחקנים טובים שמים את המשחק האחרון מאחוריהם וחיים את המשחק הבא. אנו בטוחים שגם אנתוני. מרגש היה לראות את הקהל תומך באנתוני בסיום המשחק.

עכשיו עם הפנים ליום חמישי. הדרבי החיפאי מגיע לבירת הכדורגל.

אין שחקן ואין אוהד שלא זוכר את הדרבי שעיצב אותו. את אישיותו. את דעתו.

את התמצית של היותו אוהד הקבוצה. מקום 2 מול מקום 3. אין פזמון – תגיעו!

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים