Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

מיסטר מאני טיים

החלוץ הסלובני אלן אוז'בולט, שהגיע הקיץ להפועל אלמוג חיפה מתמחה בכיבוש שערים מכריעים-הוא עשה את פעמיים, שנה אחר שנה ב-2018 בגמר הגביע הבולגרי וב -2019 בגמר הגביע הסלובקי בדרך לזכיה בגביע וגם כבש שער מכריע שהעלה את לוקומוטיב פלובדיב הבולגרית שלב במוקדמות הליגה האירופית. בראיון היכרות ראשון הוא מספר על המומחיות בכיבוש שערי "מאני טיים", על העבר בבורוסיה דורטמונד ונבחרות סלובניה, החיבור המהיר לשחקנים בהפועל חיפה ולמועדון, ומה הוא מבטיח לקהל לשנה החדשה ראיון לחג

מאת: נועם רגב

לא בכל יום מגיע לכדורגל הישראלי שחקן שבגיל 25 יכול להתגאות ברזומה של שתי אליפויות, ארבעה גביעי מדינה (שניים מהם בזכות שערי ניצחון שכבש), עבר בבורוסיה דורטמונד ועשרה שערים במדי הנבחרת הצעירה של ארצו.

אלן אוז'בולט שחתם הקיץ במועדון כדורגל הפועל אלמוג חיפה הוא הסלובני השני בקבוצה, קדם לו דיאן קלהאר הבלם ששיחק פה חצי עונה ב-2011.

אלן נולד בנובו מסטו עיירה קטנה בסלובניה שמוכרת בעיקר בזכות קבוצת הכדורסל שלה. המועדון המקצועני שלו הראשון שלו היה דומז'אלה, שם חתם על חוזה מקצועני בגיל 15. הוא השתכן בלובליאנה ושיחק באקדמיה של דומז'אלה מרחק רבע שעה מהבירה הסלובנית.

"שיחקתי בכל הנבחרות הצעירות של סלובניה וכבשתי לא מעט שערים, אחד מהם בתיקו 1 מול צרפת במוקדמות אליפות מול בצרפת. באחד הטורנירים כבשתי ארבעה שערים ומסתבר שסקאוטרים של ברוסיה דורטמונד עקבו אחרי ורצו לרכוש אותי. בסוף הם הגיעו להסכמה להשאיל אותי לשנתיים. השנה הראשונה היתה מצוינת ושיחקתי בכל המשחקים בקבוצה עד גיל 23 אחר כך התחלף המאמן, שיחקתי פחות והחלטתי שעדיף לחזור לדומז'אלה מאשר לשבת ביציע. היתה תקופה מדהימה בגרמניה, אקדמיה ברמה הכי גבוהה שיש ולמדתי המון שם".

אחרי חצי עונה בהארטברג האוסטרית הגיעה הצעה מלוקומוטיב פלובדיב הבולגרית. אלן חזר מהר לעניינים וכבש 13 שערי ליגה בעונה וחצי ועוד שער אחד שאוהדי הקבוצה לא ישכחו אף פעם. זה קרה בגמר הגביע הבולגרי בדרבי מול בוטב פלובדיב. אלן כבש במחצית השניה שער ניצחון בעקב וסידר לקבוצתו זכיה בגביע הבולגרי הראשון בתולדותיה. השער של אלן נבחר לשער השנה בבולגריה. כעבור חודשיים ושוב אלן כובש שער קריטי. לוקומוטיב ניצחה 0:2 בבית את טרנבה הסלובקית (אותה קבוצה ששיחקה לפני מספר שבועות מול מכבי תל אביב) ונקלעה לפיגור 3:0 במשחק החוץ שלה. אלן כבש בנגיחה את שער החוץ היקר שהעלה את הקבוצה לסיבוב הבא. מי שעקבו אחרי המשחק היו אנשי סלובאן ברטיסלאבה המועדון הבכיר בסלובקיה שהחליטו להחתים אותו בהזדמנות הראשונה. וזה קרה בינואר 2020.

יש לך הסבר למומחיות שלך בהבקעת שערים חשובים?

"אני חושב שזה קשור גם למזל וגם האישיות שלי. אני מרגיש בנוח מול השער וכל הזמן רוצה להבקיע. אני רוצה להיות הכי טוב שאפשר ודורש הרבה מעצמי".

אלן זכה בשני דאבלים עם ברטיסלאבה כאשר בסיום אותה עונה הוא כבש בפנדל את שער הניצחון בגמר הגביע הסלובקי.

ומה קרה אז?

"בעונה השניה שיחקתי פחות. התחלף מאמן והוא אמר לי שהוא לא בונה עליי. זה היה מאוד מוזר. כבשתי 11 שערים במשהו כמו אלף דקות וזה לא היה מספיק. אבל מה אני יכול לעשות?".

ואיך נוצר הקשר עם ישראל?

"יש לי סוכן אירופי שמכיר טוב את הכדורגל הישראלי והוא הביא את ההצעה מהפועל חיפה. בדקתי על הקבוצה וההיסטוריה והאיצטדיון ומאוד אהבתי. אלישע לוי המאמן יצר איתי קשר ואהבתי את הפילוסופיה שלו והחלטתי ללכת על ההצעה ואני אוהב להיות כאן".

אגב מאמנו של אלן בנבחרת הצעירה של סלובניה, פרימוז גליקה, היה חניך של אלישע לוי אי שם בשנות התשעים בהפועל בית שאן והוא המליץ בחום ללוי על החתמתו.

מה ההתרשמות שלך מהכדורגל בישראל?

"הליגה כאן טובה מהליגה בסלובקיה, שם יש רק שתי קבוצות טובות. הקבוצות כאן משחקות, לפחות אלה שראיתי, מאוד סגור והגנתי ומתבססות בעיקר על מתפרצות והתוצאות נמוכות מאוד. זה לא קל לחלוצים".

איך ההתאקלמות שלך במועדון עד עכשיו?

"אני מרגיש טוב מאוד. לא ציפיתי שזה יקרה כל כך מהר. השחקנים כאן מאוד ידידותיים וחמים לעומת אירופה. גם הבעלים יואב כץ בקשר איתנו ומדבר ומעודד אותנו. החברה באירופה יותר קרים וכל אחד בעסק שלו. בסך הכל מתייחסים אליי מאוד יפה. האנשים בכלל בישראל מאוד חמים ורוצים לעזור. הבדל גדול מאוד בהשוואה לאירופה. אני אוהד את חיפה, העיר מאוד יפה ואני גר לא רחוק מהים (גר בנאות פרס). אני בקשר טוב עם סאקו טורה שהוא שכן שלי באותו הבניין. הארוסה שלי קלרה תגיע בשבוע הבא לישראל וזה יהיה נפלא".

המטרה הברורה של הקבוצה היא פליאוף עליון.

נכון. אנחנו יכולים וצריכים לסיים בשש הראשונות. יש לנו יכולות אינדיוידואליוות מאוד גבוהות בקבוצה, אבל יש עוד אלמנטים וצריך לעבוד קשה שזה יקרה".

מה אתה מאחל לעצמך ולאוהדי הקבוצה בשנה הקרובה?

"אני מאחל שתהיה שנת בריאות והצלחה. שהקורונה לא תפריע בכלל ובפרט לקהל להגיע למשחקים. אני מאחל לקהל של הפועל חיפה שהוא יהנה מהקבוצה. אנחנו מתאמנים חזק בשביל זה. הרגשנו ושמענו את האוהדים שלנו במשחק מול נתניה שנגמר ב:0:0 ומבטיחים שנבקיע עוד הרבה שערים העונה".

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים