Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

החצי הטוב / סיכום מאת ניר בר

הפועל חיפה והפועל כפר-סבא נפגשו בשבת שמשית של חורף בידיעה שהמשחק הינו משחק של זהות, אופי והצהרת כוונות לשאיפותיהן בסוף העונה – חלק עליון או תחתית.

הפועל התאמה חיפה, עלתה לכר הדשא במערך 4-3-3 כשלראשונה לאחר תקופה ארוכה קפילוטו חזר להרכב (ברכות ניסו! התגעגענו. משחק שקט וטוב) והצטרף למיקי סירושטיין (מקום ראשון בשתי הקבוצות עם 9 תיקולים) במערך של שני בלמים (שניהם עם משחק מתואם ונפלא וניצחו כל-אחד ב-10 מתוך 12 מאבקים ובנוסף מיקי עם 4 תיקולים מתוך 4 ניסיונות וקפילוטו ללא ניסיונות לתקל אך עם 6 חילוצי כדור), יחד עם המגינים מלול (מקום ראשון בקבוצה במסירות ורוב ההתקפות עברו דרכו) וגורפינקל (למעט תיקול לא מוצלח בגול של כפר-סבא, משחק שקט מאחור אך ללא תמיכה מספקת בהתקפה בעיקר מכיוון שהתקפות עברו בעיקר מימין).
שלישיית הקישור כללה את רוסלן ברסקי (שתופקד בעיקר כקשר אחורי והתרכז בעיקר במשימות הגנתיות) וגל אראל (שניהם סבלו כמו הקבוצה מחוסר אגרסיביות ולא הצליחו ברוב המאבקים והתיקולים) ולירן סרדל (2 מסירות מפתח ו-3 מסירות התקפיות).

השלישייה הקדמית כללה את חנן (האומן) ממן ורז שטיין בכנפיים מימין ומשמאל בהתאמה ונס זמיר (שער נפלא, 5 איומים למסגרת ו-5 דריבלים מתוכם 4 מוצלחים) שחזר ממנוחה הפעם בחוד במקום באגף ימין. מולם כפר סבא הסתדרה במערך צפוף וזהיר של 5-4-1 בהגנה שהפך לעיתים למערך של 5-3-2 בהתקפה.

תחילת המשחק היתה של חיפה שהשתלטה נפלא על הקצב ועל האירועים, כאשר ברבע השעה ראשונה סרדל במסירה נהדרת לשטיין ולאחר מכן זמיר בבעיטה כמעט העלו את הקבוצה ליתרון.

בדקה ה-21 כפר-סבא עלתה ראשונה על הלוח: קיזיטו הצליח להתגבר על תיקול לא מוצלח של גורפינקל, התקדם עם הכדור לרחבה וניצל את השמירה הרחוקה של קפילוטו כדי לבעוט מ-18 מטרים שטוח לפינה הימנית של קדוש. 1-0 כפר-סבא בניגוד למהלך המשחק.

5 דקות לאחר מכן קפילוטו הראה כמה טוב שחזר: סיסוקו פרץ באגף שמאל והגיע לאחד על אחד עם קדוש, אך במקום לנסות ולהבקיע ניסה לבשל לקיזיטו במסירת רוחב אך קפילוטו – לאחר ריצה מהירה מאוד וחכמה – השיג את קיזיטו, הצליח לנקות ולמנוע מכפר-סבא את הגדלת התוצאה.

עד סוף המחצית הראשונה המשחק של חיפה נעצר ונעדר אגרסיביות ויצירתיות. שחקני חיפה לא יצרו מספיק מגע, כמעט ולא העיזו או תיקלו, החליקו מספר פעמים כתוצאה מנעליים לא מתאימות והפסידו ברוב המאבקים בעיקר בקו השני של הקבוצה. המשחק החיפאי שנבנה על היצירתיות בכנפיים לא הצליח להגיע לכדי ביטוי, חילופי מיקום של שחקני חיפה בעמדות הרוחב לא השפיעו על המשחק ושחקני כפר-סבא העדיפו לאפשר לחיפה את החזקת הכדור ובכך מנעו מתפרצות.

עם חידוש המשחק במחצית השניה, סילבס לא חיכה וביצע שני שינויים התקפיים: העלה את שחקן הקלאץ' של חיפה סער פדידה ושלח אותו לשחק יותר מלפנים ובכך המערך של חיפה השתנה לפרקים למערך של 4-2-3-1. תוך מספר דקות המהלך של סילבס קיבל דיבידנדים: פדידה פרץ באגף ימין ובישל נהדר לזמיר שהמשיך ביכולת הנהדרת שלו והצליח להכניע את זלמנוביץ' בבעיטה ברגל שמאל אחרי ריקוד קטן ברחבה והתגברות על שני בלמים. שער רביעי של זמיר, שיחד עם 2 בישולים מעורב ב-6 מתוך 15 השערים של חיפה העונה. שחקן חודש נובמבר מצהיר כוונות גם בדצמבר. בישול שני לפדידה העונה.

בדקה ה-57 כפר-סבא נותרה ב-10 שחקנים לאחר עבירה של פוצ'יבה, שתחילה קיבל צהוב אך לאחר התערבות ה-VAR הכרטיס הפך לאדום לאחר שפוצ'יבה נצפה לא רק מתקל אלא דורך עם הפקקים באופן שיכול להתפרש כעבירה חמורה.

לאחר ההרחקה חיפה השתלטה על המשחק, ממן קיבל חופש יותר להיכנס לאמצע במקום פדידה ובהמשך חיפה הגיעה למספר הזדמנויות: זמיר בדקות 62 ו-66 המשיך בכושר הטוב וניסה למצוא את המסגרת ללא הצלחה ובדקה ה-72 ממן במהלך אישי נהדר התגבר על שחקני כפר-סבא וכבש. לאחר 8 דקות ממן אף יכל להגדיל את התוצאה בבעיטה סמוכה לקורה הימנית לאחר מסירה שקיבל מפריצה נפלאה של לירן סרדל. ממן מוכיח, שוב, כמה הוא מסוכן באמצע ולירן מוכיח שוב איזה דברים נפלאים קורים כשהוא עולה למעלה.

בדקה ה-83 בעקבות איבוד כדור של ברסקי, סוקונה הגיע למצב הבקעה מול רן קדוש, שבעירנות, מיקום טוב והדיפה נפלאה אחראי על השארת 3 הנקודת בסמי עופר. ניצחון ביתי ראשון על הפועל כפר סבא אחרי 20 שנה!
מערך ההגנה של הקבוצה עבד יפה ופרט לספיגת השער הבלמים, המגינים והקישור האחורי הצליחו להתמודד עם רוב ההתקפות וגם עם תוספת שחקנים של כפר-סבא בקרנות שלה. מערך ההתקפה הראה שגם ללא חלוץ טבעי יש על מי לסמוך: הקבוצה הגיעה ל-16 איומים במשחק (ממוצע טוב של איום כל 6 דקות), שיא של מסירות בין שחקנים – 606 (הממוצע העונה הוא כ-430) עם אחוז דיוק מרשים של 87% ודומיננטיות של האגף הימני: רוב ההתקפות של חיפה היו משם – 40 התקפות מול 24 מהאגף השמאלי שצריך לגלות דומיננטיות לא פחותה במשחקים הבאים.

עוד נכנסו כמחליפים: אלמוג בוזגלו, עדן בן-בסט תומר אלטמן ועידו שחר.

אז מה ניקח מהמשחק הזה? חזרה נהדרת של קפילוטו, התאוששות נהדרת של חיפה במחצית השניה שהיתה הרבה יותר אגרסיבית (הקבוצה ניצחה בה כ-50% יותר מאבקים מהמחצית הראשונה), חילוף נהדר ושינוי מערך של סילבס שהובילו לבישול נהדר של פדידה שמתגלה כשחקן משנה משחק, נס זמיר ממשיך לכבוש, ממן (7 איומים ו-2 מסירות מפתח) מוכיח שחיפה מתאימה לו לא פחות משהוא מתאים לחיפה.
ברכות לחנן ממן על 300 הופעות בליגת העל ולרן קדוש של מאה הופעות

כעת עם הפנים למשחק אמצע השבוע באשדוד.

יום שלישי בשעה 19:00.

לא יורדים מהמגרש עד שמנצחים!

יאללה הפועל

❤️

צילום חגית אברהם

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים