Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

על הציטוט בכותרת חתום אלון תורג'מן שביטא היטב את מה שארע אמש לעיני 26,500 באיצטדיון סמי עופר.

משחק שברובו בשליטה של הקבוצה האדומה-לבנה בהומאז' לשנות השבעים. משחק של דם, יזע ודמעות. לצערינו הפעם לא היו אלה דמעות של שמחה.

כ-5,000 אוהדים של הפועל חיפה הגיעו לסמי עופר שהיה כמעט מלא ועבר מיתוג אדום-שחור כדי לראות את הפועל אלמוג חיפה באחד מהמשחקים הטובים ביותר שלה העונה ולמרות ההפסד הפגינו תצוגת עידוד מרשימה.

הפועל חיפה עם חולצות הרטרו משנות השבעים שהעלו זיכרונות מקרית חיים, עלתה למגרש לאחר שאלישע בחר להפתיע את ברק בכר ופתח עם שני חלוצים – תורג'מן ואוז'בולט שפתח בהתחלה בעמדה שמתחת לחלוץ והצטרף כחלוץ שני בהתקפה. חנן (#1 בשתי הקבוצות עם 5 איומים, #1 בשתי הקבוצות בדריבלים: 8 ועם הכי הרבה נגיעות בכדור בשתי הקבוצות) פתח העונה לראשונה בכנף שמאל ולירן בצד ימין, כאשר טורה ואראל שיחקו בקישור האחורי.

מאחור לויטה שרשם כמה הצלות נפלאות, פתח בין הקורות, מלול (#1 בשתי הקבוצות במאבקים מוצלחים: 82%) שיחק בעמדת המגן הימני ונועם כהן ( #1 בשתי הקבוצות במספר המאבקים המוצלחים: 12) פתח בעמדת המגן השמאלי במקום טוויטו שנעדר עקב צבירת כרטיסים צהובים.

מנגד מכבי חיפה עלתה עם מערך של 4-3-3 עם הוראות לרווח את המשחק באמצעות האגפים.

תכנית המשחק של אלישע – שהמערך שהציב שיבש לחלוטין את ההכנה של ברק בכר – היתה ללחוץ את 2 הבלמים מובילי הכדור של מכבי חיפה באמצעות שני החלוצים ובכך לפגוע במשחק השוטף שלה, לצד ציוותים נכונים בקישור החיפאי שמנעו מאצילי וחזיזה להיות דומיננטיים.

הפועל חיפה שלטה במאבקי האויריים והקרקעיים. הרבה זמן לא ראינו מחויבות, משחק הגנתי טוב שמתחיל כבר במחצית המגש של היריבה והצלחה בולטת ברוב המאבקים), הצליחה במשימה והיתה עדיפה ברוב הפרמטרים וכתוצאה מכך לא אפשרו לשחקני מכבי לפתח את המשחק השוטף. בניגוד לעבר הפועל חיפה אף עלתה באופן טוב יותר למחצית השניה והצליחה להגיע להספק מרשים של 7 איומים מול 2 בלבד של מכבי, אך נעדרה חדות.

המשחק נפתח באופן שוטף, כאשר כל קבוצה מצליחה לנצל שטחים פתוחים של היריבה ובדקה ה-18 צ'ארון שרי הבקיע לאחר הרחקה לא טובה של טורה סמוך לרחבת הפועל.

אלישע החליט לשנות את המערך וחזר למערך של 4-3-3 המוכר והפועל המשיכה לייצר מצבים: אוז'בולט בבעיטה מרחבת החמש לאחר מסירה נהדרת של סרדל מימין בדקה 22, גל אראל בבעיטה בדקה 28. חנן ממן דקה לאחר מכן פספס הזדמנות טובה לאחר שלא הצליח להשתלט על מסירה חזקה לאחר שהגיע לעמדה טובה ברחבה.

הפועל עלתה למחצית השניה נחושה יותר מהמחצית הראשונה ובתמיכת הקהל כמעט וכבשה ראשונה, לאחר שקומבינציה נהדרת של מסירות בנגיעה אחת בצד השמאלי בדקה ה-51, עם מעורבות של לא פחות מ-5 שחקני הפועל, מצאו את חנן ממן מול גוש כהן במסירה נהדרת של אוז'בולט. חנן הכניע את השוער אך גולדברג הרחיק מהקו.

הקצב הטוב של המשחק המשיך והשליטה של הפועל החלה להתבטא גם במצבים מול השער והאורחים נאלצו לשנות מערך בכדי להתמודד עם המצבים של שחקני הפועל, שהצליחו להגיע במהלך החצי שעה האחרונה של המחצית השניה לחמישה מצבים ואף שלטו בהחזקת הכדור באופן מובהק ברבע השעה האחרונה.

בדקה ה-81 אלישע ביצע חילוף התקפי נוסף לצד עוד שינוי מערך, לאחר שהכניס את נס זמיר במקום טורה. הפועל עוד הספיקה להגיע למספר מצבים והימרה על התקפה כאשר אלישע שלח עוד ועוד שחקנים למעלה כדי לנסות ולהבקיע, כולל מצב של תורג'מן בכדור ירוי מחמישה מטרים לאחר סללום של מלול. מנגד לויטה בשתי הצלות ענק הצליח לקחת שתי בעיטות מסוכנות.

המצטיין ללא ספק היה הקהל שהגיע בהמוניו ועודד כל המשחק ותמך בקבוצה שהחזיקה לו במחויבות גדולה לאורך כל המשחק. על המגרש או'זבולט עם איום אחד למסגרת, 3 מסירות מפתח נהדרות, חכמת משחק, מעבר בין עמדות וריצה אינסופית הוא המצטיין בחלק הקדמי ושני הבלמים והבה וניסו עם משחק טוב ושקט, יחד עם לויטה, הם המצטיינים בצד ההגנתי.

חלום הפלייאוף העליון כמעט ולא קיים, אך הפועל חיפה כבר הוכיחה שהיא קבוצה שלא מוותרת עד השניה האחרונה. במקביל חלום הגביע חי ובועט ביום רביעי הקרוב בסמי עופר מול בני-יהודה (בשעה 20:00). כמות הקהל הנהדרת ותצוגת העידוד היוצאת מהכלל שהיתה בדרבי, יחד עם מידת המחויבות וההשקעה של השחקנים במשחק האחרון – צריכים להביא את הפועל חיפה לחצי גמר גביע המדינה. ועוד היד נטויה.

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים