Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

דמעות של תקווה / סיכום המשחק מאת ניר בר

שעה 15:00 היא שעה נפלאה לכדורגל ולא פחות טובה לקהל שהגיע לראות את הקבוצה חוזרת למעגל הניצחונות, כמה שעות אחרי הניצחון הנפלא של קבוצת הנוער (1:3) במשחק הגביע מול הפועל חדרה מליגת העל (ראוף ג'בארין בצמד וירין גברי).

טרם שריקת הפתיחה כרוז הקבוצה בירך את אלון תורג'מן בתואר שחקן הסיבוב, לאחר מאבק צמוד עם לירן סרדל. כל הכבוד אלון וכולנו מצפים לראותך על הדשא.

אלישע לוי בחר לעלות מול אשדוד עם אותו מערך של המשחק הקודם מול נתניה – מערך 4-2-3-1, כאשר לויטה חוזר לשער אחרי שטל בומשטיין הוכיח שאפשר לסמוך עליו.

בהגנה פתחו צמד הבלמים אנתוני (#1 במגרש בחילוצי כדור ולמעט הגול של אשדוד הקשה מאוד על שחקני ההתקפה של אשדוד) וקפילוטו (משחק טוב ושקט) ושניהם היו מעורבים באופן מובהק בבניית ההתקפות של חיפה (שניהם נגעו במצטבר בכדור כמו כל 4 הקשרים של חיפה ששיחקו לפניהם); נועם כהן פתח בעמדת המגן הימני ודור מלול נקרא לעמדת המגן השמאלי במקום טוויטו.

אלישע שוב בחר לעבות את הקישור האחורי והרכיב את טאפוקו (עם אחד משערי העונה, נקווה שהשער שכבש שחרר אצלו לחץ ונקווה שהפציעה אינה חמורה) וגיא משפתי (ברכות להולדת הבן!) ומלפנים אלישע הציב את חנן ממן בכנף ימין, פדידה בעמדה 10 (מאחורי החלוץ), אוז'בולט בכנף שמאל ונס זמיר, לראשונה בהרכב אחרי כ-11 חודשים, פתח בחוד.

מנגד רן בן שמעון הציב מול חיפה מערך של 5-3-2, שלא הצליח להגיע בכלל למצבים בשליש הראשון של המשחק.

המשחק התחיל בשליטה של חיפה ובכמה חילוצי כדור מרשימים של אנתוני. אחרי בעיטה אלכסונית נהדרת של פדידה מחוץ לרחבה בדקה ה-21 שנעצרה רק בקורה של ג'רפי, הגיע בישול של זמיר לטאפוקו שמהפינה השמאלית של הרחבה בעט טיל קרקע אוויר לחיבורים של ג'ראפי.

טאפוקו מצטרף לארבעת כובשי הקבוצה (תורג'מן, אוז'בולט, סרדל וממן).

אחרי השער טאפוקו מתח שריר והוחלף בגל אראל שנכנס לאותה עמדה ובכך אלישע שמר על המערך שאיתו פתח.

עם פתיחת המחצית השניה רן בן-שמעון הוציא את הקשר השמאלי מונטרי קמהאני והכניס במקומו את פאהד באיו החלוץ ובכך הימר על ההתקפה.

עם החילוף אשדוד השתלטה על החזקת הכדור ותוך מספר דקות ההימור השתלם לאשדוד: חמודי כנעאן הצליח להתגבר, לראשונה במשחק, על ההגנה של חיפה והכניע את לויטה בדקה ה-52. 1-1 בסמי עופר.

אלישע לא התמהמה ולאחר 3 דקות ביצע חילוף כפול: סאקו טורה החליף את גיא משפתי ולירן סרדל את נס זמיר. בהתאם אלישע שינה למערך של 4-3-3 והציב משולש קישור הפוך: אראל קשר אחורי יחידי, מלפניו סרדל מימין וטורה משמאל קשרי אמצע, פדידה הוסט לעמדת הכנף השמאלי (ובכך נוצר מצב מעניין שהצד השמאלי של חיפה כלל 3 שחקנים עם רגל ימין: מלול, טורה ופדידה – מערך שהצליח להגיע לכמה מצבים יפים) ואוז'בולט הוסט לעמדת החלוץ המרכזי.

דקה אחרי החילוף, המערך של חיפה לא היה עדיין מתואם וחמודי כנען שוב מצא עצמו באחד על אחד לבד מול לויטה, שכמו במשחקים בעבר הרוויח הצלה גדולה בכל משחק, הצליח גם המשחק לשחזר זאת ולעצור את החלוץ של אשדוד כדי להותיר את חיפה בתמונה. ברוך השב לויטה!

חיפה המשיכה במגמה התקפית עם בעיטה של אוז'בולט לחיבורים שנהדפה (דקה 68) ואראל ממש מתוך רחבת החמש (דקה 69) אחרי קרן.

אלישע המשיך במגמה ההתקפית כשביצע חילופים באותן עמדות: בוגנים במקום פדידה וטוויטו במקום מלול והמשך ההתקפות של חיפה ניכרו היטב על המגרש – בחצי השעה האחרונה חיפה הגיעה ל-8(!) מצבים, אחרי 5 מצבים בשעה הראשונה של המשחק.

חנן האומן, האיש של הדקות האחרונות הראה ניצוצות לקראת הבאות כאשר מסר מסירה נהדרת בדקה ה-85 לבוגנים, שבעט מקרוב מעל השער. המשחק הפך להיות משחק כדורגל מחוף לחוף ללא קישור, כאשר כל קבוצה מנסה לנצח. דקה לאחר מכן אמיר עגייב מצא עצמו מול לויטה אך בעט מחוץ למסגרת ו-3 דקות לאחר מכן הגיע השער: טוויטו מסר כדור רוחב טוב, ג'ראפי הדף למרכז תיבת החמש ושם המתין בתזמון מושלם ממן שבעט עם כל הלב פנימה. אי אפשר היה שלא להתרגש מפרץ הרגשות של ממן, שכלל את הסרת החולצה וים של דמעות, שהקדיש את השער לאחותו.

הדמעות הכנות של חנן מלמדות על הפועל חיפה של המשחק האחרון: מחוייבת, מרגשת ובעיקר – לא מוותרת "עד הדקה האחרונה"…

התגעגענו לנצח. הגיע לנו לנצח. שבת הבאה 17:30 מול קרית שמונה – שנאבקת איתנו על הפלייאוף העליון. נקווה להמשכיות גם בקרית שמונה למופע העידוד המרשים של 2000 אוהדים האדומים, כולל נוכחות יפה של נשים וילדים.

🖤❤️

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים