Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top_header_img

מבזקים מהשטח

הפועל לאוס מדיה חיפה leos group

מאת נועם רגב

תשעה שחקנים חדשים נחתו הקיץ בקרית חיים, שישה מהם פוגשים לראשונה את הליגה הישראלית. זמן טוב לעשות סדר ולהכיר את הכרישים החדשים. כתבה ראשונה בסדרה

תכירו את דינו שטיגלץ, המגן השמאלי הקרואטי החדש שלנו

לכתבה המלאה לחצו על הלינק

80 הופעות, 13 בישולים וחמישה שערים זה הרזומה של המגן השמאלי הקרואטי דינו שטיגלץ (31, 1:89 מ') בליגת העל הפולנית בשלוש העונות האחרונות. הרזומה הזה לצד היותו שחקן חופשי נקלטו ברדאר של ניר קלינגר והצוות המקצועי ובתום מו"מ שניהל הבעלים יואב כץ נחת כאן אחד מהשחקנים היותר המסקרנים.

דינו ממשיך מסורת ארוכה וברובה מוצלחת של שחקנים קרואטים-מדאמיר לסיאק הקרואטי הראשון ששיחק בישראל, במדי הפועל חיפה ב-1995, דרך מירוסלב ביצ'ניץ' שהגיע לכאן הישר מהבונדסליגה והקרואטי עם הפוני מאדריכלי האליפות.

כשדינו היה בן שנתיים פרצה מלחמת האזרחים ביוגוסלביה. לעומת רבים משכניהם משפחתו נותרה בזגרב, לימים בירת קרואטיה. אימו לא היתה מוכנה לרדת למקלט השכונתי וכך דינו בילה את שנות ילדותו המוקדמות בלינה במקלחת ששימשה כממ"ד המשפחתי מפני ההפצצות הסרביות. דינו נזכר: "הזכרונות הראשונים שלי הם מהמלחמה. כנראה בגלל שלא הבנתי הרבה ממה שקרה אז לא נותרו בי חרדות או פחדים ובסך הכל היתה לי ילדות טובה". כשגדל והפך לנער הוא הצטרף לאקדמיה של אן.קיי (NK) זגרב הקבוצה השניה והקטנה יותר של הבירה הקרואטית. מאז במשך 14 עונות הוא שיחק בארבעה מועדונים נוספים בלבד ובהם-סלאבן בלופו הקרואטית, אולימפיה לובליאנה הסלובנית עימה זכה בדאבל ב-2019 וקבוצתו בשלושת השנים האחרונות שלאסק וורוצלאב מה"אקסטרקלאסה" הפולנית.

זה נראה שאתה נאמן מאד למועדונים בהם אתה משחק?

"זה נכון, אני מרגיש שייכות לכל מועדון שאני משחק בו, אבל כבר למדתי שבכדורגל המודרני אין סנטימנטים. אם מתחלף ספורט דירקטור יכולים פשוט לשכוח ממך ויש לא מעט פוליטיקה בזה".

בשבועות הקרובים תצטרף אליו משפחתו, ילדיו בן ה-4 ושנה, אשתו בהריון והיא צפויה ללדת בחודש אוקטובר. בינתיים התמקם דינו באחד מהרחובות המרכזיים בקרית חיים, לא הרחק מהאיצטדיון וממגרש האימונים בבית נגלר.

שם המשפחה שלך שטיגלץ מצלצל יהודי, יש לך איזה קשר משפחתו ליהדות?

"לא ידעתי שזה שם משפחה ישראלי. תמיד שאלו אותי אם אני גרמני".

מה אתה יודע על הכדורגל הישראלי?

"בשנה שעברה שלאסק שיחקה מול הפועל באר שבע בקונפרנס ליג ובאר שבע עברה אותנו אבל התוצאות לא שיקפו כי בפולין היינו צריכים לנצח בתוצאה גבוהה (שלאסק ניצחה 1:2 והפסידה 4:0 בישראל). רואים שבאר שבע קבוצה טובה אבל לא התרשמתי, שיותר מזה. שמעתי שיש כאן ליגה מאד שקולה. ראיתי לצערי את שני המשחקים מהצד".

ומה ההתרשמות הראשונית שלך מהפועל חיפה?

"אנשי המועדון והשחקנים קיבלו אותי מאד יפה. הנשיא יואב כץ דיבר איתי פעמיים ואיחל לי בהצלחה והמאמן קלינגר כל הזמן בקשר איתי. מבחינה מקצועית, ושוב מדובר על התרשמות ראשונית, זו קבוצה עם הרבה שחקנים טכניים, קבוצה שרוצה להחזיק הרבה בכדור".

באימונים הראשונים התרשמנו מיכולת הדיוק שלך בהגבהות?

"כן זה החלק החזק שלי, 'הקרוסים'. מקווה שתהנו מהרבה מסירות והגבהות מהצד".

האם אתה יכול לשחק בעמדות נוספות?

"כשאין ברירה אני יכול לשחק גם כבלם, אבל זה לא התפקיד שלי. אני מגן שמאלי".

מה אתה יודע על הקהל של הפועל חיפה?

"אני יודע שיש קהל מאד נאמן לקבוצה ואם הקבוצה מתחילה לנצח אז מגיעה כמות גדולה של קהל. מבחינת משחק מול קהלים גדולים אני רגיל לשחק עם לחץ של קהל גדול, בוורוצלאב הקהל מאד חם ופנאטי".

איזה שחקן הפועל חיפה מקבלת?

"שחקן שנותן את כל הלב שלו בשביל המועדון והאוהדים. אני שמח מאד להגיע לכאן כי הייתי צריך אתגר חדש בקריירה שלי. אני מקווה ששני הצדדים יהנו זה מזה ואוכל להישאר בישראל כמה שנים כפי שהיה בכל המועדונים בהם שיחקתי".

חולצת משחק שנת המאה (בוגרים)

199.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

חולצת רטרו פסים אדום לבן

159.00
רכישה

חולצת טי שירט

50.00
רכישה

כובע שנת המאה

50.00
רכישה

עט הפועל חיפה

7.00
רכישה

צעיף קלאסי

60.00
רכישה

צעיף שנת המאה

60.00
רכישה

חולצת משחק שנת המאה (ילדים)

189.00
רכישה
בניית אתרים